Turkish Airlines Turkey Socialbakers Araştırması


TURKISH AİRLİNES TURKEY SOCIALBAKERS ARAŞTIRMA BİLGİLERİ

 Sürekli Bilgi Girişi Olmakta mıdır? (Güncel mi?)

Günlük olarak üç veya iki veri girişi olmaktadır.

 Beğenen Sayısı

370 771 kişidir.

 Konuşan Sayısı

32 884 kişidir.

 Advergaming Tarzında Oyun Barındırmakta mı?

-‘’Mil’im Mil’im Kazan’’ adı altında oyunu bulunmaktadır.

Açılış Sayfası Nedir? (Duvar, Reklam vb.)

Facebook duvar sayfası ile açılmaktadır.

 Şirket Tarafından Yapılan En Son Girişin Yorum Sayısı Kaçtır?

5 yorum yapılmıştır.

 Şirkete Ait Kurumsal Bilgiler Barındırmakta mı?

Bilgiler sayfasında şirket hakkında bilgiler verilmiştir.

Şirketin Diğer İletişim Bilgilerine Erişim Sunulmakta mı?

http://www.turkishairlines.com/ 444-0-849 şeklinde irtibat bilgileri sunulmuştur.

 Anket Uygulaması var mı?

Çok sorulu anket yerine sorular soru soru şeklinde anketler yapılmaktadır.

 Yapılan Anketlerle İlgili Bilgilendirme var mı?

Ana sayfada sonuçlarla ilgili bilgilendirme yapılmaktadır.

 Şirket Etkinlikleri Duyurulmakta mı?

Şirket etkinlikleri fotoğraf ve yazılarla duyurulmaktadır.

  Reklam Anlamında Link Barındırıyor mu?

Bursaspor, Trabzonspor, Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş, Caroline Wozniacki, Kobe Bryant, İstanbul Kültür Sanat Vakfı, Manchester United, Euroleague Basketball Official Group, FC Barcelona, FIBA, AnadoluJet şirketlerinin linklerini barındırmaktadır.

  Araştırma Üzerine Görüşler  

Turkish Airlines’ın facebook verilerine baktığımız zaman hedef kitlesini global alarak sayfa düzenlemesi yapmıştır. Özellikle yurt dışı seyahatlerinden videolar ve resimler paylaşmıştır. Yine baktığımız zaman her gün veri girişi yaparak sayfasını aktif tutmaya çalışmıştır. Sayfasına uygulamalar ekleyerek sayfayı sıradanlıktan çıkarmayı amaçlamış ve aynı zaman kendi kampanyası olan mil kazanma düşüncesini oyuna yansıtmıştır.

  Yine baktığımızda sayfasında sponsoru olduğu kurumların reklamlarına, içeriklerine yer vererek o kurumların destekçilerinden de destek almayı amaçlamıştır. Değişen vizyonunu sayfaya yansıtmaya amaçlamış, genellikle de yenilikçi yanını vurgulamaya çalışmıştır. Zaman tüneli uygulamasını kullanarak kuruluştan bugüne kurumun yaşadığı süreçleri yansıtmaya çalışmıştır.Böylelikle  kurum hakkında takipçilerin bilgi sahibi olmasını sağlamıştır. 

  Facebook sayfasını hem küresel dil olma özelliği taşıyan İngilizce olarak hemde Türkçe olarak takipçilerine sunmuştur. Böylelikle hedef kitle ayrımına gitmeden her iki hedef kitleye de bilgi ve paylaşımlarını sunmuştur. Bu davranışı da global şirket olma özelliğini açıkça yansıtmaktadır. 

  Zaman zaman uyguladığı kısa sorulu anketlerle de müşterilerinin memnuniyetini istekleri ve kampanyalar görüşleri hakkında geri dönüş almayı amaçlamıştır. Bir kurum olarak facebookta  feedback almayı anketler, yaptığı kampanyalara katılımlarla elde etmeyi amaçlamıştır.

  Günümüzde genel olarak baktığımızda küresel bir şirketin içermesi gereken birçok özelliği taşımaya çalışmaktadır. Bu nedenle sosyal medya alanını gelecek günlerde daha etkin kullanacağına eminim.

 Gökhan Kuloğlu

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s