NTVMSNBC SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMASI


NTVMSNBC SOSYAL MEDYA ARAŞTIRMASI ÜZERİNE 

15 Mayıs 2000 de MSNBC ortaklığı ile haber portalı olarak yayın hayatına başlayan NTVMSNBC en önemli amaçları arasında güncelliği yer vermektedir. Bu güncelliği ekonomi, spor, siyaset, sağlık, kültür ve sanat, dünyadan haberlerle yansıtmayı amaçlamıştır. Sosyal medyayı etkin biçimde kullanan NTVMSNBC bir kanalla değil birden çok kanalla iletişim sağlamayı amaçlamıştır. Yeni sosyal medya ağlarını, internet sitesini aktif ve güncel biçimde kullanmaya özen göstermiştir. Günlük hayatta insanların yoğunluğunu dikkat alarak onların habere ulaşması için birçok yola başvurmuştur. Bu yolların için hiç kuşkusuz en önemlileri uygulamalardır. Android telefon uygulamaları, bilgisayarlara özel uygulamalar, ipad uygulamaları gibi uygulamaları da etkin biçimde kullanmaya özen göstermiştir. Sosyal medyayı kullanırken de özellikle en dikkat edilmesi gereken hususlardan birisi de şu ki; belli bir hedef kitle çizmemiştir. Ulaşabildiği kadar geniş kitleye ulaşmayı amaçlamıştır. İnternet sitesine baktığınız zaman diğer yan kuruluşlarını da (Ntv, Cnbc-e, Star Tv, Ntv Radyo) yer vererek onların hedef kitlelerinden de yararlanmayı amaçlamıştır.

  Küreselleşen dünya görüşüyle birlikte haber kaynaklarını sadece belli bir bölgeden ya da kaynaktan elde etmek yerine küresel yani bütün dünyaya hitap eden kaynaklardan yararlanarak elde etmeyi amaçlamıştır. Böylelikle küreselleşen medya da önemli bir hususa uygunluğunu göstermiştir. Kurumun özellikle reklam hususunda dikkatli olması ayrıca incelenmesi gereken bir husustur. İnternet sitesinde özellikle reklam alım şartlarını, reklam verenlerini, reklam için gereken hususları belirtmiştir. Yine küreselleşen medya bağlamında baktığımızda internet sitesini hem Türkçe olarak hem de İngilizce olarak yayınlayarak bu konuda ki hassas tutumunu sürdürmüştür. Sosyal medyayı kullanırken geri dönüş almaya özen göstermiştir. Facebook, Twitter, Friendfeed, Google+, Linkedin kanallarını kullanarak bu konuda ki hassasiyetini vurgulamıştır. Bu kanalları kullanırken veri girişlerini güncel ve sürekli tutmaya çalışmıştır. Yine internet sitesinde okuyucuların görüşlerini alma amaçlı bölümlere yer vererek okuyucu kitlenin de fikirlerini almaya ve bunlara göre politika izlemeye çalışmıştır. Zaman zaman anketlere yer vererek nabız yoklama yapmıştır. Sosyal medyadaki geri dönüş alma adına olan birçok kanalı kullanmaya çalışmıştır. Bunların içinde insan kaynakları bölümü altında iş başvurusu, staj gibi bölümlere yer vermiştir.

  İletişim bilgilerini paylaşarak topluma açık ve ulaşılabilir olmayı amaçlamıştır. Paylaşımını yaptığı haber, video, resim gibi unsurları arşivlemiştir. Kurum olarak özellikle yenilikçi ve sürekli dünyayı takip eden araştıran kimlik oluşturmaya çalışmıştır. Eksik yanlarına bakacak olursak da sosyal medya kanallarının hepsini aynı aktiflikte kullanamaması göze çarpmaktadır. Geri bildirim almak önemli olduğu kadar bunu dengeli sağlamakta önemlidir. O yüzden sosyal medya kanallarının bazılarında yapılanmaya ihtiyacı vardır.

  Günümüzün küresel dünyasında, NTVMSNBC haber yayıncılığı açısında önemli yer tutmaktadır. Bunu yan kurumları olsun, dış ülke basınlarıyla bağlantılarıyla olsun sağlamaktadır. Bunu yaparken de güncel ve yenilikçi haberlere önem vermiştir. Haberliğin doğası gereği güncellik ve yenilikçilik, etkileyicilik önemli yer tutmaktadır. NTVMSNBC de sosyal medyayı da etkin kullanarak bunu yansıtmayı büyük oranda başarmıştır. 

(Araştırmaya ilişkin soru ve cevapların bulunduğu excel dosyası aşağıdaki bağlantıda mevcuttur.)

Ntvmsnbc Sosyal Medya Araştırması

Gökhan Kuloğlu

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s